Myself

2 Mac 2014

Baby carrier mana nak pilih

Nak pilih baby carrier mana yer? Ni selalu bermain di minda..cantik is not the main factor here...yang penting anak & ibu selesa.. So kena test drive dulu yang mana selesa... Ada banyak jenis carrier.. Jenis Ring Sling, Wrap (kain panjang - perlu tahu cara nak ikat), Soft structure carrier, mei Tai...dan banyak lagi la...

Camna pun kena test drive dulu baru boleh tahu which one yang sesuai. Please join gatering babywearing group sekitar anda.. ada banyak..thru FB pun ada...mommiesdlm group ni very helpful..jgn segan & malu utk bertanya... saya join group Selat Terbrau Babywear (STB) since saya kat Johor..so bila ada gatering..join juga..& lot of things that I learn... Entry nie I would like to share..beberapa jenis  soft structure carrier (SSC) yang saya cuba... Ada byk yg sy test drive...kbykan saya sewa or pinjam dari mommies dlm group2 tu..saya cuma ada Neezaneedles jer..& I know which one yang sesuai utk saya... So for mommies out there...cuba dulu..then baru tau which one yang sesuai... All the best mommies

Jumpsac

Snuggbaby

Neezaneedles

Boba 4g

3 ulasan:

  1. Sama la br berjinak2 bw.. Tgh tngu custom neezaneedles.. Br start sewa patapum.. Tngu try yg lain plak..

    So lepas dh try fews mana yg the best?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau local maker..saya pilih Snuggbaby..mayber sesuai dgn frame badan saya & baby... Tp skrg sy dah pakai TULA... best... then last few weeks try kinderpack..dah terasa nak tukar TULA kepada kinderpack plak... :)

      Padam
  2. Boleh saya tau kat mana nak sewa?

    BalasPadam

Catatan Popular

Anak-anakku

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Nuffnang add