Myself

1 Mac 2012

Baby Cube



Finally, my Baby Cube dah sampai dengan selamatnya...idea2 utk membuat makanan Syafiq bertambah... Saya beli secara online kat Tiny Tapir yang ketika ini tengah buat promotion..3 set of this RM50 sahaja...klau tak each RM29.90..so dapat save some $$$$..each set ada 10 cube 30ml.. kind of 1 cube for serving for our 6 month baby..tapi si Syafiq ni..1 serving x cukup..dia kena 2 serving..klau kasi 1 jer..for sure merengek nak lagi...


Dah siap makanan Shafiq utk 5 hari..so far x sampai 5 hari dah abis..mesti nak kena buat lagi... senang dah ada baby cube nie... yg container bulat2 tu bubur Syafiq yg di"freeze"kan. So bila pagi sebelum g keje..defrost dlm microwave bubur + sayur..then masukkan dlm bekas & hantar ke tempat pengasuh..senang kan..x perlu kecoh2 time pagi..

2 ulasan:

  1. wah..berminat la nk beli baby cubes tu..dh usha2 kt tiny tapir tp dh xde less..sob..sob..nk tnye la bubur n puree tu awk juz freeze biase je ke atau sejukbeku kan..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. hi mylittlelovelife,
      Puree tu saya masuk dlm bekas then trus masuk kat freeze. Untuk bubur better jgn freeze..sebab x sedap plak... saya dah rasa... apa yang saya buat.. saya masak utk dua hari..tp letak kat dlm peti ais bhgn bawah..the next day panaskan & campur ngan puree..

      Padam

Catatan Popular

Anak-anakku

Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Nuffnang add